
Гальмівна система автомобіля – регулює швидкість руху та його зупинку. Є кілька типів гальмівних систем: механічні; гідравлічні; пневматичні; комбіновані. Легкові автомобілі найчастіше оснащуються механічним і гідравлічним підсилювальним приводом, а вантажні – комбінованим і пневматичним. Підсилювальний привід – це пристрій, що підсилює силу натискання на педаль гальма.
Якою б складною не була гальмівна система автомобіля, її об’єднують загальні для всіх типи гальмівних систем – це робоча, запасна і стоянкова.
Робоча гальмівна система регулює рух автомобіля. Запасна гальмівна система дублює робочу гальмівну систему і вмикається в разі її несправності. Гальмівна система стоянки – ручник – блокує рух автомобіля під час стоянки, а також запобігає скочуванню під час початку руху на підйомі.
Принцип роботи скрізь однаковий – водій тисне на педаль гальма, даючи сигнал до ввімкнення вакуумного підсилювача, що стискає головний гальмівний циліндр. Після чого гальмівні колодки затискають обертовий диск, і автомобіль починає сповільнювати хід до повної зупинки.
Щоб підвищити безпеку і якість гальмування, практично всі сучасні автомобілі оснащені системами антиблокування ABS – запобігання блокування ходу під час різкого гальмування, і системою розподілу навантаження EBD – електронним методом дозує зусилля на кожне колесо. Обидві ці стабілізуючі систем зберігають автомобілю стійкість і оберігають від можливих заметів.
Як і всі автомобільні агрегати, гальмівна система може вийти з ладу і потребує певного обслуговування. Зрозуміти нештатну роботу гальмівної системи можна за зовнішніми ознаками:
- педаль гальма провалюється;
- педаль гальма стала тугою;
- під час гальмування автомобіль несе в бік;
- відчувається вібрація під час гальмування;
- скрегіт під час гальмування;
- загорівся датчик “ABS”;
- загорівся датчик “Brake”.
При виникненні подібних випадків, варто відразу провести повну діагностику гальмівної системи автомобіля, не допускаючи повної зупинки. Візуально оцінити стан гальмівних дисків і гальмівних колодок, можна самостійно – диск не повинен мати глибокі проточки, а товщина колодки повинна мати прийнятний розмір.