Гальмівна система

Гальмівна система автомобіля – регулює швидкість руху та його зупинку. Є кілька типів гальмівних систем: механічні; гідравлічні; пневматичні; комбіновані. Легкові автомобілі найчастіше оснащуються механічним і гідравлічним підсилювальним приводом, а вантажні – комбінованим і пневматичним. Підсилювальний привід – це пристрій, що підсилює силу натискання на педаль гальма.

Якою б складною не була гальмівна система автомобіля, її об’єднують загальні для всіх типи гальмівних систем – це робоча, запасна і стоянкова.

Робоча гальмівна система регулює рух автомобіля. Запасна гальмівна система дублює робочу гальмівну систему і вмикається в разі її несправності. Гальмівна система стоянкиручник – блокує рух автомобіля під час стоянки, а також запобігає скочуванню під час початку руху на підйомі.

Принцип роботи скрізь однаковий – водій тисне на педаль гальма, даючи сигнал до ввімкнення вакуумного підсилювача, що стискає головний гальмівний циліндр. Після чого гальмівні колодки затискають обертовий диск, і автомобіль починає сповільнювати хід до повної зупинки.

Щоб підвищити безпеку і якість гальмування, практично всі сучасні автомобілі оснащені системами антиблокування ABSзапобігання блокування ходу під час різкого гальмування, і системою розподілу навантаження EBD – електронним методом дозує зусилля на кожне колесо. Обидві ці стабілізуючі систем зберігають автомобілю стійкість і оберігають від можливих заметів.

Як і всі автомобільні агрегати, гальмівна система може вийти з ладу і потребує певного обслуговування. Зрозуміти нештатну роботу гальмівної системи можна за зовнішніми ознаками:

  • педаль гальма провалюється;
  • педаль гальма стала тугою;
  • під час гальмування автомобіль несе в бік;
  • відчувається вібрація під час гальмування;
  • скрегіт під час гальмування;
  • загорівся датчик “ABS”;
  • загорівся датчик “Brake”.

При виникненні подібних випадків, варто відразу провести повну діагностику гальмівної системи автомобіля, не допускаючи повної зупинки. Візуально оцінити стан гальмівних дисків і гальмівних колодок, можна самостійно – диск не повинен мати глибокі проточки, а товщина колодки повинна мати прийнятний розмір.