
Завдяки турбіні, встановленій в двигун автомобіля, його потужність може збільшитися в кілька разів. Це досягається завдяки турбокомпресору, який збільшує обсяг повітря в камерах згоряння циліндрів. Оскільки робота турбокомпресора базується на використанні вихлопних газів, турбіна може вийти з ладу.
Автомобільні двигуни оснащують системами турбонаддуву різних типів і розмірів. Наприклад, двигун, на якому встановлені дві турбіни, може мати однакові за розміром турбіни – BITURBO або різного розміру – Twin Turbo.
На дизельні автомобілі найчастіше ставлять турбіни з змінною геометрією, що дозволяє оптимізувати роботу турбіни і зменшити витрату пального, що призводить до зменшення шкідливих вихлопів.
Є незначні відмінності в роботі турбін на бензинових і дизельних моторах. В дизельному і бензиновому двигуні турбокомпресор примусово подає повітря в циліндри під високим тиском, внаслідок чого в циліндрі виявляється більше повітря. Але в дизельному двигуні, для розкручування лопатей турбіни гарячі вихлопні гази досягають температури 850 градусів, а в бензиновому двигуні – понад 1000 градусів. Тому лопаті турбіни для бензинового двигуна виготовляються зі спеціальних сплавів, які здатні витримувати граничну температуру.
Роботу турбін з змінною геометрією коригує електронний пристрій управління турбіною в залежності від тиску, що подається на турбіну. І це пристрій – сервопривод турбіни, також як і турбіна, підлягає зносу. Причому сервопривод зазвичай виходить з ладу раніше, ніж сама турбіна. Електронний блок управління турбіною складається з трьох модулів: електронний управляючий блок; актуатор управління; модуль управління турбонаддувом. Ремонт сервоприводу турбіни дозволить уникнути великих витрат на заміну або ремонт турбіни.
-
Діагностика та ремонт турбіни – від 800 ₴
-
Ремонт приводу турбіни – від 400 ₴